Vlasuljar - tehnika proizvodnje
- Tekst
-
619 Vlasuljar (Il Parruchiere)
(Pandan Koncertu)
1748-1750. g.
Charles-Joseph Flipart
Moda kasnog Ljudevita XV očigledno najviše zaokuplja slikara: tu su kaputi širokih zarukavlja i bez ovratnika, hlače koje sežu do koljena, haljine širokih suknji te snažno stisnutih korzeta dubokih vratnih izreza i raskošnih orukavlja.
Na zidu u dnu salona, obloženom tamnocrvenim tapetama, visi slika Salomonova žrtva idolima, invencija J. Amigonia, Flipartova učitelja i prijatelja.
Premda rađene u duhu Longhieva genrea, obje slike - Koncert i Vlasuljar - odaju francusku sklonost prema lepršavijoj formi i penelaturi usitnjenih krivulja te slikanju zamršenih lomova svjetla na svilenim haljinama. Opća živost prizora daleko je od apstraktne statičnosti koje vladaju Longhievim slikama, ukazujući na francusko podrijetlo autora.